فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر

فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageطب سنتی و روند رو به رشد آن در دانشگاهها و مجامع پزشکی ایران

طب سنتی و روند رو به رشد آن در دانشگاهها و مجامع پزشکی ایران

با گذشت نزدیک به كمتر از 200 سال از طب تجربي يا طب متكي به آزمايش و تجهيزات، هنوز بيماري هاي بسياري لاعلاج مانده و هر از گاهي چند بيماري ناشناخته ی ديگر مثل ايدز، بيماري هاي ناشي از موبايل، بيماري هاي ترافيك و انواع ناراحتي هاي متنوع ناشي از آلودگي هوا، بيماري هاي ناشي از ذرات بمب هاي اتمي و شيميايي و همچنين بيماري هاي اياتروژنيك كه از كارهاي پزشكي و درمان و داروهاي شيميايي ناشي مي شود بروز مي كند و طب مدرن را به چالشي عظيم وا مي دارد.
ما پزشكان مكرراً با بيماري هايي در مطب و كلينيك روبرو شده ايم كه موقع گرفتن شرح حال، مات و مبهوت مانده ايم و با اطلاعات علم جديد نتوانسته ايم كه اين بيماريها را بشناسیم و يا درمان كنيم و به خاطر عدم اطلاع از نوع بيماري، بيشتر برچسب بيماري سايكوتيك و رواني و به اصطلاح عصبي را به آن می زنیم و شروع به درمان با داروهاي شيميايي مي كنيم، اما متأسفانه مي بينيم كه با گذشت چندين ماه هنوز دواي مؤثري برايشان پيدا نشده است. هر چند علم طب جديد با همه پيشرفت خود توانسته بعضي از بیماری ها را متوقف كند يا سرعت رشد بيماري را آهسته كند، ولی هنوز در درمان بسياري زا آنها وامانده است.
اما بايد بدانيم كه طب سنتي كه امروزه با سرعت چشمگيري در حال بازيابي خود مي باشد، گاهي اين مشكلات عظيم ما را به راحتي درمان مي كند. با شناخت امزاج و علت بيماري، طب سنتي يا مزاجي مي تواند سلامتي را به بيمار برگرداند، بدون آنكه ناحيه اي از بدن را تحت عمل جراحی قرار دهد.
در حال حاضر در دنيا، به خصوص در غرب و آمريكا گرايش به طب سنتي شديد شده است. به خاطر داشته باشيد كه كشور بزرگ چين با جمعيتي بيشتر از يك ميليارد و 300 ميليون نفر اين مهم را به اثبات رسانده كه طب سنتي چيني يا همان طب سوزني مي تواند سلامت جامعه و مردم را تامين كند. هر چند كه پزشكان جوان و تازه به دوران رسيده چين، هم مدتي مرعوب طب مدرن غرب شده و به آن روي آورده بودند، ولي گرايش شديد آمريكا را به طب سوزني و گرايش بالاي آلمان و فرانسه به طب چينی و گسترش آن در بيش از هزار دانشگاه و دانشكده، اين پزشكان جوان چين را مجدد به فكر واداشت كه چگونه است در زمان دست كشيدن آنها از طب سنتي خود، غربي ها آن را سريعاً اخذ و گسترش مي دهند؟!
امروزه ماهرترين و استادترين متخصصان طب سوزني در كشور آمريكا به طبابت مشغول هستند. در سال هاي گذشته، مردم كانادا 80 درصد و كشورهاي اروپايي حدوداً 50 درصد از طب سنتي و طب گياهي استفاده كرده اند، و اين آمار بر اساس گزارش سازمان WHO رفته رفته در حال گسترش است.
طب سنتي ايران یا Traditional Iran Medicine) TIM) قدمت بسيار طولاني دارد و اگر شناخت خوبي از آن داشته باشيم،مي تواند جوابگوي نه همه مشكلات، بلكه اكثر مشكلات پزشكي و بهداشتي ما باشد. سابقه تاريخي طب سنتي ايران به زمان زرتشت مي رسد. در كتاب اوستا آمده است كه ترتيا پزشك، هفت هزار سال قبل ميلاد گياهان دارويي را مي شناخته و با عصاره آنها به درمان بيماران خود مي پرداخته است. به نظر مي رسد كه قديمي ترين سند دنيا براي طب سنتي همین باشد.
با گذشت زمان، طب سنتي در يونان و سپس در ايران گسترش يافت و بر اساس تاريخ، اطباء ايران و يونان، طب سنتي را چندين بار دست به دست كرده اند. زماني كه ايراني ها موقعيت گسترش اين طب را نيافته اند، در يونان گسترش يافته و زماني نيز اين فرصت به ايراني ها رسيده است.
پس از ظهور اسلام، با ورود تعاليم بهداشتي اسلام و طب اسلامي، به قدرت طب سنتي به مراتب اضافه شد و احاديث فراواني در مزيت حجامت و انواع آن آورده شده است، اما خوشبختانه با اين همه كش و قوس و چالش، امروزه طب سنتي قدرتمند ايران توانسته است راه خود را باز كند و پس از چندين دهه تلاش بالاخره وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي بر آن شده كه از سال 1386 به شكل آكادميك و دانشگاهي متخصص طب سنتي پرورش دهد. هر چند كه از چهار سال قبل، بيست نفر را جهت آموزش طب سوزني به چين اعزام داشته بود، ولي آموزش طب سنتي ايران TIM به طور رسمي از امسال شروع شد و اين فرصت براي پزشكان علاقه مند ايران فراهم شده كه به منابع عظيم اين طب دسترسي پيدا كنند و زير نظر اساتيد علاقه مند، به آموزش كامل پرداخته و آن را ضمن به كارگيري براي درمان بيماران، گسترش دهند.
دوشادوش طب سنتي ايران، طب سوزني چين نيز توسط سازمان نظام پزشكي برابر توافق نامه اي كه با مركز بين المللي آموزش طب سنتي چين منعقد شده است، جهت آموزش كوتاه مدت پزشكان مهيا شده است.
امروزه واقعيت طب سنتي و بومي در دنيا برابر گزارش WHO اجتناب ناپذير است و همه دولت ها موظف شده اند كه به امر آموزش و گسترش طب سنتي خود اقدام كنند. اما هنوز متأسفانه پزشكان زيادي در كشور ما هستند كه دريچه اميد و درمان بيماران خود را صرفاً وابسته به داروهاي شيميايي مي بينند. بايد بدانيم كه بيشتر از 20 نوع درمان در دنيا وجود دارد كه طب شيميايي يكي از آنهاست و عاقلانه است كه به ساير روش هاي درماني مثل طب گياهي، طب سنتي، آيور ودا، طب چيني، فتيله گذاري، دعا درماني، حجامت درماني، انرژي درماني، سنگ درماني، ماساژ درماني، فشار درماني، آروماتو تراپي، فصد، زالو درماني و ... نيز توجهي داشته باشيم و درباره ی منابع عظيم طب سنتي، به خصوص طب سنتي ايران مطالعه کنیم.
دكتر قدير محمدي- متخصص طب سوزني



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:طب - طب سنتی - , ] [ ] [ sadra ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی