فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر

فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

سن ابتلا به بیماریهای قلبی کاهش یافته

يك جراح قلب و عروق گفت: با توجه به تغيير روش‌هاي زندگي و افزايش شهرنشيني، سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي كاهش يافته است.

دكتر محمدحسين ماندگار، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران ، با بيان اين كه علت شيوع بيماري‌هاي قلبي در دنيا متفاوت است، افزود: گرفتگي عروق كرونر كه منجر به سكته قلبي شده و نارسايي‌هاي قلبي كه به دنبال سكته‌هاي قلبي بروز مي‌كند و در درجه سوم بيماري‌هاي دريچه‌اي كه به علت سن بالا ايجاد مي‌شود، از جمله الگوهاي اصلي بيماري‌هاي قلبي در كشورهاي غربي به شمار مي‌روند.

وي با بيان اين كه دريچه‌هاي قلب افراد مسن يا دچار نارسايي شده و يا اين كه گرفتار رسوب كلسيم مي‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه، بيماري‌هاي قلبي چند سال گذشته كشورهاي پيشرفته را تجربه مي‌كنند. همچنين عادات‌ كشورهاي غربي مانند بي‌تحركي، مصرف غذاي پرچرب و به ويژه مصرف سيگار در چند سال اخير در كشورهاي جهان سوم شيوع بيشتري داشته است.

دكترماندگاربا بيان اين كه در گذشته بيماري‌هاي روماتيسمي قلبي در ايران شيوع بالايي داشت، اذعان كرد: اما در حال حاضر از شيوع آن كاسته شده و اين در حالي است كه در كشورهاي غربي به علت وجود امكان تشخيص زودرس، بيماري‌هاي مادرزادي به شدت كاهش يافته‌ است.

وي تصريح كرد: چاقي، فشار خون بالا، افزايش وزن، بي‌تحركي و مصرف بسيار سيگار منجر به افزايش شيوع بيماري‌هاي عروق كرونر، انسداد قلبي و سكته‌هاي قلبي مي‌شوند كه كشور ما نيز از شيوع بالايي از اين بيماري‌ها برخوردار است.

ماندگار با بيان اين كه طي چند سال اخير، در كشورهاي غربي سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي از سنين جواني به كهنسالي افزايش يافته، يادآور شد: اين در حاليست كه در كشور ما به شدت سن ابتلا به بيماري‌هاي انسداد عروق قلبي و سكته‌هاي قلبي كاهش يافته و افرادي كه در سن فعاليت و شكوفايي هستند، دچار اين بيماري‌ها مي‌شوند.

وي با بيان اين كه به طور كلي سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي بالاي 60 تا 70 سال است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر به علت زندگي شهري و عدم كنترل فاكتورهاي خطرساز مانند عدم كنترل ديابت، فشار خون، مصرف سيگار، مواد مخدر و افزايش استرس‌هاي روزانه، ابتلا به بيماري‌هاي قلبي به سن 40 تا 50 سالگي رسيده است.

اين جراح قلب و عروق با تاكيد بر تغيير روش‌هاي زندگي و افزايش ساعات ورزش روزانه، افزود: همچنين بايد از غذاهاي پرچرب و پرنمك پرهيز و مصرف غذاهاي پركالري و شيريني‌جات و روغن‌هاي جامد را به حداقل برسانيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:قلب - سن پایین - , ] [ ] [ sadra ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی