فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر

فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageقلب سالم با تغيير شيوه زندگي

قلب سالم با تغيير شيوه زندگي

دوم مهرماه برابربا‪ ۲۴‬سپتامبر روز جهاني قلب نامگذاري شده تا بهانه‌اي باشد براي پرداختن به‌وضعيت بيماري‌هاي قلبي و عروقي كه نخستين علت مرگ‌ومير را به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش سازمان جهاني بهداشت درسال ‪ ۲۰۰۰‬ميلادي بيماري‌هاي قلبي و عروقي ‪ ۵۰‬درصد علت مرگ ا محسوب مي‌شد و پيش بيني شده است اين آمار در سال ‪ ۲۰۲۰‬ميلادي به ‪ ۷۵‬درصد مرگ وميرهاي شايع در جهان برسد.

به گزارش ايرنا، نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه‌سن بيماران قلبي و عروقي در جهان و ايران به علت تغيير شيوه زندگي به‌سرعت درحال افزايش است و بايد از همين امروز تدابيري انديشيد تا مانع از كاهش سن " مرگ قلبي " در كشور شد.

‪۳۵‬درصد جمعيت كشورهاي درحال توسعه وصنعتي از فشارخون بالا كه يك فاكتور مهم در بروز بيماري قلب است، در رنج‌بوده و ‪ ۲۵‬درصد آنان از بيماري خود بي‌اطلاع هستند و ‪ ۵۰‬درصد مبتلايان هرگز درمان صحيح نشده‌اند.

دكتر"محمود راستي" يكي‌ازجراحان قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، بروزايست قلبي راتا سن ‪ ۴۵‬سالگي در مردان بيش از زنان دانست و گفت كه بعد از اين سن بروز اين بيماري در مرد و زن برابر است.

وي، توضيح داد: ايست قلبي حالتي است كه طي آن ضربان قلب كاملا از بين مي‌رود و تاخير در درمان حتي براي سه تا پنج دقيقه ممكن است باعث مرگ يا آسيب دائمي مغز شود.

راستي گفت: استرس، ديابت، مصرف برخي داروها كه ريتم قلب را دچار اختلال مي‌كند، آدرنالين يا هر دارويي كه فشار خون را در يك بيمار قلبي افزايش دهد، از عوامل افزايش‌دهنده خطر ايست قلبي هستند.

دكتر "رضا قلمقاش" رييس انجمن توانبخشي قلب و عروق و تنفس ايران نيز با اشاره به كاهش سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي وعروقي، نسبت به عدم توجه جامعه نسبت به اين وضعيت، انتقاد كرد.

وي افزود: سيگار، كم تحركي، چربي، چاقي و استرس به عنوان عوامل تشديد بيماري‌هاي قلبي و عروقي است و فرهنگ توجه به بيماري‌ها و نگراني‌ها در مورد افزايش آنها در جامعه نهادينه نشده است.

رييس انجمن توانبخشي قلب وعروق وتنفس ايران بابيان اينكه دربحث پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها نيز ضعيف هستيم، گفت: همواره منتظر مي‌مانيم تا بيمار شويم و بعد به فكر درمان مي‌افتيم و اگر بخواهيم رويكردي جامع از درمان داشته باشيم، بايد چهار جنبه جسمي، روحي، اجتماعي و معنوي را مدنظر قرار دهيم.

وي توضيح داد: بيماري قلبي علاوه‌براينكه جسم را معلول مي‌كند،باعث مي‌شود فرد دچار افسردگي شده و روحيات برهم ريخته‌اي داشته باشد.

"قلمقاش" تاكيد كرد كه‌بازتواني مي‌تواند از وقوع ‪ ۲۶‬درصد مرگ وميرها بر اثر بيماري‌هاي قلبي، جلوگيري كند.

وي بااشاره به اينكه انجام بازتواني مي‌تواند تا ‪ ۲۱‬درصد از رخداد سكته در بيماران قلبي جلوگيري كند، تصريح كرد: اگر بخواهيم نگاهي به عوارض و هزينه‌هاي ناشي از سكته در بيماران قلبي داشته‌باشيم، متوجه اهميت بازتواني خواهيم شد.

به گفته وي، با انجام توانبخشي قلبي و بازتواني تنفسي ، مي‌توان تا ‪۱۳‬ درصد از انجام عمل جراحي و تا ‪ ۱۹‬درصد از نياز بيماران قلبي و عروقي به انجام آنژيوگرافي جلوگيري كرد.

وي خاطرنشان كرد: پيروي از يك رژيم غذايي مناسب ، انجام حركات ورزشي، پياده‌روي، كم‌كردن ميزان نمك غذا ، نكشيدن سيگار ، دوري از تنش‌هاي عصبي و استفاده ازروش‌هاي مهار استرس و درنهايت بهبود در نحوه زندگي، تا حد بسيار مطلوبي از ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي جلوگيري مي‌كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:قلب - سالم - , ] [ ] [ sadra ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی