فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر

فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبا خشکي پوست پاييزي چه کنيم؟

با خشکي پوست پاييزي چه کنيم؟

 

 

خشکي پوست عارضه‌اي شايع است و بسياري از افراد براي رفع آن به انواع فرآورده‌هاي بهداشتي پناه مي‌برند.

 براي جلوگيري از بروز چين و چروک پوست که از عوارض خشکي آن است، بهتر است با روش‌هاي علمي‌مراقبت از پوست خشک و خشکي پوست آشنا شويم. 

با بروز سرما و استفاده از وسایل گرمازا، رطوبت پوست کاهش پیدا می‌کند و نهایتاً به خشکی،‌ خارش و ترک خوردن پوست می‌انجامد. این مسئله به خصوص در افرادی که زمینه آلرژی دارند شایع‌تر است، یعنی اگر فردی زمینه‌ای از آسم تنفسی یا دینیت آلرژیک داشته باشد، در این صورت بیشتر مستعد ابتلا به اگزمای پوستی در فصل سرما خواهد بود. 

خشکی پوست در قسمت‌های مختلفی از بدن مثل دست‌ها، پاها، ساق پا و شکم دیده می‌شود. خشکی پوست که می‌تواند به علت وراثت، افزایش سن و بیماری‌ها رخ دهد، در فصل زمستان بدتر می‌شود. پوست شما به رطوبت کافی نیاز دارد تا نرم و صاف باقی بماند.

علل اصلی خشکی پوست عبارتند از: 

1- آب و هوا

2- وسایل تهویه هوا و گرماده

3- حمام کردن با آب داغ

4- نور خورشید

5- درماتیت آتوپیک

6-  اختلالات تیروئید

7- پسوریازیس

چند نکته در رابطه با درمان خشکي پوست:

1- درمان خشكي پوست با مراقبت روزانه از پوست بطور كامل و صادقانه شروع مي شود. روزانه 2 بار صبح و عصر پوست خود را تمييز و مرطوب كنيد .

2- رطوبت پوست خود را با استفاده از مرطوب كننده هاي طبيعي و گياهي افزايش دهيد مثل روغنهاي بدون رنگ ماهي يا كوسه و هم چنين گليسيرين .

3- روزانه 5 تا 10 بار و يا حداقل با هر وعده غذايي از ميوه ها و سبزيهاي تازه استفاده كنيد. استفاده از ميوه هايي مثل موز و پرتقال براي درمان خشكي پوست بسيار مناسب است . 

4- براي درمان خشكي پوست از ماسكي استفاده كنيد كه روي پوست مرطوب بماند. مطمئن شويد ماسك شما تا زمانيكه روي پوستتان است شروع به خشك شدن نميكند .

 

نکته: به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌شود در فصل سرما، فواصل استحمام را بیشتر کنند، زیرا استحمام روزانه و استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون موجب تشدید خشکی پوست می‌شود.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 382
بازدید کل : 47175
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی