فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageقلب سالم با تغيير شيوه زندگي

قلب سالم با تغيير شيوه زندگي

دوم مهرماه برابربا‪ ۲۴‬سپتامبر روز جهاني قلب نامگذاري شده تا بهانه‌اي باشد براي پرداختن به‌وضعيت بيماري‌هاي قلبي و عروقي كه نخستين علت مرگ‌ومير را به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش سازمان جهاني بهداشت درسال ‪ ۲۰۰۰‬ميلادي بيماري‌هاي قلبي و عروقي ‪ ۵۰‬درصد علت مرگ ا محسوب مي‌شد و پيش بيني شده است اين آمار در سال ‪ ۲۰۲۰‬ميلادي به ‪ ۷۵‬درصد مرگ وميرهاي شايع در جهان برسد.

به گزارش ايرنا، نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه‌سن بيماران قلبي و عروقي در جهان و ايران به علت تغيير شيوه زندگي به‌سرعت درحال افزايش است و بايد از همين امروز تدابيري انديشيد تا مانع از كاهش سن " مرگ قلبي " در كشور شد.

‪۳۵‬درصد جمعيت كشورهاي درحال توسعه وصنعتي از فشارخون بالا كه يك فاكتور مهم در بروز بيماري قلب است، در رنج‌بوده و ‪ ۲۵‬درصد آنان از بيماري خود بي‌اطلاع هستند و ‪ ۵۰‬درصد مبتلايان هرگز درمان صحيح نشده‌اند.

دكتر"محمود راستي" يكي‌ازجراحان قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا، بروزايست قلبي راتا سن ‪ ۴۵‬سالگي در مردان بيش از زنان دانست و گفت كه بعد از اين سن بروز اين بيماري در مرد و زن برابر است.

وي، توضيح داد: ايست قلبي حالتي است كه طي آن ضربان قلب كاملا از بين مي‌رود و تاخير در درمان حتي براي سه تا پنج دقيقه ممكن است باعث مرگ يا آسيب دائمي مغز شود.

راستي گفت: استرس، ديابت، مصرف برخي داروها كه ريتم قلب را دچار اختلال مي‌كند، آدرنالين يا هر دارويي كه فشار خون را در يك بيمار قلبي افزايش دهد، از عوامل افزايش‌دهنده خطر ايست قلبي هستند.

دكتر "رضا قلمقاش" رييس انجمن توانبخشي قلب و عروق و تنفس ايران نيز با اشاره به كاهش سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي وعروقي، نسبت به عدم توجه جامعه نسبت به اين وضعيت، انتقاد كرد.

وي افزود: سيگار، كم تحركي، چربي، چاقي و استرس به عنوان عوامل تشديد بيماري‌هاي قلبي و عروقي است و فرهنگ توجه به بيماري‌ها و نگراني‌ها در مورد افزايش آنها در جامعه نهادينه نشده است.

رييس انجمن توانبخشي قلب وعروق وتنفس ايران بابيان اينكه دربحث پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها نيز ضعيف هستيم، گفت: همواره منتظر مي‌مانيم تا بيمار شويم و بعد به فكر درمان مي‌افتيم و اگر بخواهيم رويكردي جامع از درمان داشته باشيم، بايد چهار جنبه جسمي، روحي، اجتماعي و معنوي را مدنظر قرار دهيم.

وي توضيح داد: بيماري قلبي علاوه‌براينكه جسم را معلول مي‌كند،باعث مي‌شود فرد دچار افسردگي شده و روحيات برهم ريخته‌اي داشته باشد.

"قلمقاش" تاكيد كرد كه‌بازتواني مي‌تواند از وقوع ‪ ۲۶‬درصد مرگ وميرها بر اثر بيماري‌هاي قلبي، جلوگيري كند.

وي بااشاره به اينكه انجام بازتواني مي‌تواند تا ‪ ۲۱‬درصد از رخداد سكته در بيماران قلبي جلوگيري كند، تصريح كرد: اگر بخواهيم نگاهي به عوارض و هزينه‌هاي ناشي از سكته در بيماران قلبي داشته‌باشيم، متوجه اهميت بازتواني خواهيم شد.

به گفته وي، با انجام توانبخشي قلبي و بازتواني تنفسي ، مي‌توان تا ‪۱۳‬ درصد از انجام عمل جراحي و تا ‪ ۱۹‬درصد از نياز بيماران قلبي و عروقي به انجام آنژيوگرافي جلوگيري كرد.

وي خاطرنشان كرد: پيروي از يك رژيم غذايي مناسب ، انجام حركات ورزشي، پياده‌روي، كم‌كردن ميزان نمك غذا ، نكشيدن سيگار ، دوري از تنش‌هاي عصبي و استفاده ازروش‌هاي مهار استرس و درنهايت بهبود در نحوه زندگي، تا حد بسيار مطلوبي از ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي جلوگيري مي‌كند.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:قلب - سالم - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

آلودگي هوا موجب لخته شدن خون مي‌شود

دانشمندان آمريكايي اعلام كردند ذرات ريز آلودگي هوا كه كوچكتر از يك دهم قطر تار موي انسان هستند مي‌توانند موجب لخته شدن خون شوند. اين يافته دانشمندان را در توضيح اينكه چگونه آلودگي هوا موجب سكته قلبي و مغزي مي‌شود، ياري مي‌دهد.

به گزارش ايرنا و به نقل از رويترز، تحقيقات در مورد آلودگي هوا نشان داده است كه آلودگي ناشي از دود اگزوز كاميونها و اتوبوس‌ها و همچنين كارخانه‌هاي زغال سوز، خطر بروز سكته‌هاي قلبي و مغزي مهلك را افزايش مي‌دهد.

اما محققان هنوز كشف نكرده‌اند كه در واقع چگونه اين ذرات ميكروسكوپي انسان را از پا در مي‌آورد.

دكتر "گوكان موتلو" از دانشگاه نورث وسترن شيكاگو كه تاثيرات آلودگي هوا را بر موش‌ها مطالعه كرده است، گفت: اكنون مي‌دانيم چگونه التهاب ريه ناشي از آلودگي هوا منجر به مرگ ناشي از بيماري قلبي مي‌شود.

ريه‌هاي ملتهب از آلودگي، اينترلوكين ‪ ۶‬كه يك تركيب سيستم ايمني است و موجب التهاب مي‌شود ترشح مي‌كنند و نشان داده شده است كه اين امر احتمالا خون بيشتري را به لخته تبديل مي‌كند.

نتايج اين تحقيقات در نشريه تحقيقات باليني منتشر شده است.

مطالعه‌اي هفته گذشته در نشريه پزشكي نيو اينگلند منتشر شد كه نشان مي‌داد استنشاق دود ديزل در توانايي بازمانده‌هاي سكته قلبي براي بازكردن لخته‌هاي خوني تداخل ايجاد مي‌كند.

موتلو دو سال پيش در حين مطالعه تاثيرات آلودگي هوا بر نارسايي قلبي موشها به شواهدي درباره مساله لخته‌شدن خون در آنها دست يافت. بر اساس آن تحقيقات موشهايي كه درمعرض آلودگي هوا قرار داشتند خون ريزي بسيار كمتري داشتند.

در تحقيق اخير، وي و همكارانش، موش‌ها را در معرض آلودگي هوا جمع‌آوري شده توسط سازمان محافظت از محيط زيست آمريكا قرار دادند. اين آلودگي با محلول نمك تركيب شده و به ريه موشها تزريق شد.

موش‌هاي قرار گرفته در معرض آلودگي هوا، تنها ‪ ۲۴‬ساعت پس از اين تزريق، ‪ ۱۵‬برابر افزايش اينترلوكين- ‪ ۶‬داشتند. اين چارچوب زماني مهم است چراكه برخي مطالعات نشان داده‌اند افزايش آلودگي هوا مي‌تواند خطر سكته قلبي را طي ‪ ۲۴‬ساعت افزايش دهد.

به گفته موتلو و دكتر اسكات بودينگر مي‌توان با سركوب سلولهاي ايمني ريه موسوم به ماكروفاژها كه به مواد خارجي حمله كرده و اينترلوكين- ‪۶‬ ترشح مي‌كنند، مانع از لخته شدن خون شد.

موش‌هايي كه پاسخ‌هاي سيستم ايمني آنها سركوب شده بود، دچار افزايش لخته‌هاي خوني نشدند. اين امر حاكي از آن است كه اينترلوكين- ‪ ،۶‬يك نيروي محرك است.

وي افزود اغلب افراد مي‌دانند ميزان زياد آلودگي هوا مي‌تواند موجب بيماري ريوي از جمله وخيم شدن آسم شود.

وي با اشاره به اينكه اين امر در بيماران مبتلا به عروق كرونر و يا نارسايي قلبي مشخص نشده است خاطرنشان كرد، فكر مي‌كنم بايد آگاهي خود را از ارتباط بين اين عوامل افزايش دهيم.

دانشمندان اكنون قصد دارند اين امر را بررسي كنند كه آيا آسپيرين مي‌تواند با تاثيرات لخته‌شدن خون در موش‌ها مقابله كند يا خير. دوز كم آسپيرين كه به رقيق شدن خون كمك مي‌كند در حال حاضر براي افراد مبتلا به مشكلات قلبي توصيه مي‌شود.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageزرد چوبه از پوکی استخوان، روماتیسم و بیماریهای مفصلی جلوگیری میکند.

زرد چوبه از پوکی استخوان، روماتیسم و بیماریهای مفصلی جلوگیری میکند.

به گزارش يونايتدپرس يك بررسي بر روي حيوانات كه نتايج آن در شماره نوامبر "نشريه آرتريت و روماتيسم" به چاپ رسيده است نشان مي‌دهد كه زردچوبه و مكمل‌هاي غذايي حاوي آن ممكن است از آرتريت روماتوئيد و پوكي استخوان پيشگيري كند.

ريشه زردچوبه در طب سنتي آسيا براي قرن‌ها به عنوان درماني براي التهاب مفاصل يا آرتريت كاربرد داشته است. داروهاي ضدالتهابي نوين كه براي درمان آرتريت به كار مي‌روند، عوارض جانبي بسياري دارند، بنابراين پزشكان و پژوهشگران به دنبال شيوه‌هاي درماني جايگزين براي اين بيماري بوده‌اند.

امروزه مكمل‌هاي غذايي حاوي زردچوبه با نام كوركومين (curcumin) ،ماده شيميايي كه رنگ زرد زردچوبه ناشي از آن است ،در بازار موجود است. تصور مي‌شود اين ماده نيز داراي خواص ضدالتهابي باشد.

دكتر ژانت ال فانك از كالج پزشكي دانشگاه آريزونا يكي از پژوهشگران در تحقيق فوق در اين باره گفت:" هدف ما از بررسي داروهاي گياهي به خصوص اين است كه بين خواص مفيد گياهان دارويي سنتي و اثرات زيانبار آنها افتراق دهيم. به اين ترتيب اميدواريم نه تنها شيوه‌‌هاي طب سنتي را درك كنيم و به آزمون بگذاريم، بلكه استفاده آنها را نيز پيشرفت دهيم و اصلاح كنيم"

دكتر فانك با دكتر باربارا ان. تيمرمن، رئيس مركزپژوهش طب گياهي آريزونا- براي بررسي بهتر اثرات مواد شبه كوركوميني در زردچوبه عصاره‌هايي با ميزان استاندارد تهيه كردند. سپس تاثيربخشي آنها را بر روي موش‌هاي آزمايشگاهي مبتلا به آرتريت روماتوئيد آزمايش كردند. نتيجه آن بود كه اين مواد واقعا علائم التهاب مفصل را كاهش مي‌دهند.

دكتر فانك معتقد است كه نتايج مشابهي در انسان‌ها نيز مورد انتظار است، اما بايد با آزمون‌هاي باليني ثابت شود.

فانك گفت اگر معلوم شود كه چنين اثري در انسان‌ها نيز رخ مي‌دهد، احتمالا روزي 1.5 گرم مواد شبه‌كوركوميني بايد مصرف شود، كه حدود 10 برابر ميزان مصرف روزانه زردچوبه يك فرد متوسط هندي است. بنابراين تنها راه براي تامين اين مقدار مواد شبه‌كوركوميني از راه مكمل‌هاي غذايي است.

به گفته فانك احتمالا ساير مواد موجود در زردچويه به جز كورمورين هم داراي خواص ضدالتهابي هستند و اين مواد همراه هم با كورمورين التهاب را مهار مي‌كنند.
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:زردچوبه - استخوان - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageسویا از سرطان سینه پیشگیری میکند !

سویا از سرطان سینه پیشگیری میکند !

دانا جاکوبی، نویسنده کتاب آشپزی می گوید: من عادت داشتم دانه های سویا را تقریباً در هر چیزی استفاده کنم. این باعث می شد که غذاها، فوق العاده خوشمزه شوند به طوریکه تا به حال کسی چنین غذاهایی را نخورده است. این روزها. نویسنده «فایده جدید سویا» برای پرده برداری از رموز آشپزی اش، در استفاده از خمیر نرم سویا از شیرینی هویجش گرفته تا شیر وانیلی سویا در دسر موز و نارگیل اش درنگ نمی کند. او می گوید: خبرهای خوبی در مورد دانه های سویا دارم. مردم خوشحال هستند می توانند سویا را به برنامه رژیمشان اضافه کنند.
فواید سویا در پایین آوردن کلسترول
دیگر در یافتن دانه های سویا مشکلی وجود ندارد. فرآورده های جدید آن، انتخاب های متنوعی از غذاهای صبحانه گرفته تا غذای قبل از خواب را ارائه می دهند. سوپر مارکت ها، هم اکنون شیرهایی با طعم سویا، دانه های ترد و خشک سویا، چیپس سویا همراه با غلات و همبرگرهای سویا را عرضه می کنند. دلیل آن این است که شواهدی نشان می دهد فرآورده های سویا می تواند، قسمتی از رژیم کم چربی باشد که با پایین نگه داشتن سطح کلسترول، خطر سکته قلبی را کاهش می دهند. اخیراً FDA برای جلب مشتری به فروشگاه های مواد غذایی روی خوش نشان داده و فواید این دانه ها را روی برچسب هایی نوشته است.
نوامبر گذشته، انجمن سلامتی آمریکا اعلامیه ای منتشر کرده که طی آن آمریکایی های مبتلا به کلسترول بالا را به استفاده از سویا، تشویق کرده است.
هم اکنون فروشگاه ها و موسسات مهم، در حال تولید قرص های محتوی سویای خالص هستند. این مواد شبه استروژن با توجه به اثرات مفید دانه های سویا تهیه می شوند. اما اگر مقدار کمی سویا بتواند شما را سالم نگه دارد، مصرف زیاد آن به ویژه نوع فشرده آن به شکل قرص، شاید آن خاصیت را نداشته باشد.
علاوه بر آن استفاده از سویا در غذاها، مانند دانه های پروتئین دار سویا می تواند کلسترول شما را پایین آورد. تحقیقات همچنین نشان داده است فواید سلامتی سویا، از دانه های پروتئین دار سویا که به طور طبیعی شامل «شبه فلاون ها» هستند، نشات می گیرد (سس سویا، اگرچه از دانه های سویا گرفته می شود، اما شبه فلاون ندارد). تحلیلی که در سال ۱۹۹۵ انجام شد، حاکی است افرادی که دارای کلسترول فزاینده بوده اند و به طور متوسط روزانه ۴۷ گرم پروتئین سویا مصرف کرده اند حدود ۹ درصد کلسترولشان پایین آمده و کلسترول LDL آنها (انسداد شریانی) حدود ۱۳ درصد کاهش داشته و این خیلی خوب است چون هر یک درصدی که کلسترول پایین بیاید خطر بیماری های قلبی ۲ درصد کاهش پیدا می کند.
دیوید جنکسن استاد دانشگاه علوم پزشکی و تغذیه تورنادو می گوید: حتی اگر کلسترول شما در حد نرمال و طبیعی است، با اضافه کردن سویا به رژیم غذایی تان به ثابت نگه داشتن آن کمک کنید.

مصونیت در برابر سرطان
در چین و ژاپن که غذاهای سویادار، تقریباًَ جزو غذاهای روزانه شان محسوب می شود، میزان مرگ ومیر در اثر سرطان سینه و پروستات خیلی پایین تر از ایالات متحده است. وقتی محققان ژاپنی ۱۲۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه را با ۲۳ هزار داوطلب سالم مقایسه کردند، دریافتند زنانی که قبل از یائسگی حداقل سه بار در هفته خمیر سویا مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش یافته است. طبق بررسی که در سنگاپور انجام شده، زنانی که هنوز به دوران یائسگی نرسیده اند، آنها که از دانه های سویا بیشتر استفاده کرده اند، به طور چشمگیری کمتر مبتلا به سرطان می شوند.
مسکن گُر گرفتگی
بعضی از بررسی ها اشاره به این دارد که سویا ممکن است ناراحتی های دوران یائسگی را کاهش دهد. این نظریه نشان دهنده این موضوع است که شبه فلاون های سویا استروژن گیاهی هستند. در دوران یائسگی چنین تصور می شود که این ترکیبات در استروژن طبیعی زنان دخالت دارند. در سال ۱۹۹۹، محققان دانشگاه پزشکی ویک فورست، بر روی گروهی از زنان یائسه آزمایش هایی کردند و دو بار در روز در وعده های غذایی شان ۱۰ گرم پروتئین سویا افزودند. این رژیم باعث شده که شدت گُر گرفتن و عرق ریزی شبانه آنها بهبود یابد. در بررسی های اخیر، محققان کلینیک مایر دریافته اند که رژیم سویا نسبت به استروژن، تاثیر کمتری دارد اما در بهبودی گُرگرفتگی به کار می آید. متخصصان معتقدند که برای مشخص کردن نقش سویا در کاهش علائم یائسگی، به بررسی های بیشتری نیاز است.
قدرت سویا علیه کلسترول و این نظریه قوی که دانه های سویا می تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد، کافی است تا سویا مرتباً مهمان میز غذای شما باشد. چند بار؟ اگر میزان کلسترول شما خوب است و علاقه مندید که آن را پایین نگه دارید. فقط مقداری سویا در غذای روزانه تان استفاده کنید. اگر کلسترول شما تقریباً بالاست و ترجیح می دهید که دارو نخورید، سعی کنید روزانه ۲۵ گرم سویا بخورید. (طبق توصیه FDA، اما این کار را با موافقت پزشکان انجام دهید) شما نباید از کتاب آشپزی جاکوبی پیروی کنید. فقط ۹۰ گرم آن می تواند ۴ تا ۱۹ گرم پروتئین سویا را به بدن شما برساند که البته به نوع آن بستگی دارد.

اهمیت « سویا»
بررسی پژوهشگران کانون ملی سرطان حاکی است محصولات ساخته شده از دانه سویا برای پیشگیری از سرطان سینه مفید است.
به گفته « سئیچیرو یاماموتو» یکی از پژوهشگران کانون ملی سرطان، این موضوع پس از بررسی بیش از ۲۰ هزار زن بین سنین ۴۰ تا ۵۹ سال به دست آمده است.
این پژوهش نشان داده است که نسبت ابتلا به سرطان سینه در زنانی که هر روز در غذاهای خود از سویا استفاده نمی کنند، نسبت به زنان دیگری که از آن استفاده می کنند، حدود دو برابر بیشتر است.
وی افزود نتیجه این بررسی بیانگر این است که در زنانی که روزانه سه وعده سوپ سویا خورده اند، میزان ابتلا به سرطان سینه ۴۰ درصد کاهش یافته است و به نظر می رسد وجود هورمون گیاهی « ایسوفلاون» در دانه سویا موجب پیشگیری از سرطان سینه در زنان می شود به گونه ای که احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که روزانه از طریق خوردن غذاهای تهیه شده از سویا حدود ۲۵ میلی گرم « ایسوفلاون» جذب بدنشان می شود، نسبت به زنانی که از این مورد غذا ها استفاده نمی کنند، ۵۴ درصد کمتر است.
این پژوهش همچنین حاکی است در منطقه شرق آسیا، استفاده از محصولات غذایی سویادار، بسیار رایج است به طوریکه در ژاپن، ماده اولیه سوپی که معمولاً با هر غذا می خورند یا سس پر استفاده « شویو» را تشکیل می دهد، سویا است.
آمار کانون ملی سرطان ژاپن حاکی است سرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها میان زنان این کشور است و سالانه حدود ۲۰ هزار تن به آن مبتلا می شوند

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:سویا - سرطان - سینه -, ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageزالو درمانی

زالو درمانی

استفاده از زالوی طبی (Hirudo Medicinalis) در درمان بیماری‌ها سابقه‌ای به قدمت مصر باستان داشته، و در طب نوین نیز در سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ به کار گرفته می‌شده است. در دو دهه اخیر جهت درمان بسیاری از بیماری‌های از جمله مشکلات قلبی عروقی، واریس پاها و جراحی‌های بسیار ظریف از این کرم خونخوار استفاده‌های فراوانی شده است. همچنین استفاده از خواص ضدالتهابی، ضددردی و ضدعفونی‌کننده بزاق آن نیز در مشکلات اسکلتی و مفاصل مورد توجه قرار گرفته است.
آن‌چه می‌تواند چنین روند فزاینده‌ای از کاربرد زالو را توجیه کند، کشف خواص برخی از مواد پروتئینی و آنزیمی بزاق آن می‌باشد که به شرح زیر توضیح داده می‌شود:
ـ خاصیت بی‌حس‌کنندگی: باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود که عمدتاً به دلیل وجود ماده هیرودین (Hirudin) است.
ـ خاصیت گشادکنندگی عروق: به دلیل وجود ماده هیستامین است.
ـ خاصیت ضدانعقادی: به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو می‌باشد. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار موثر است.
ـ خاصیت آنتی بیوتیکی: که اخیراً مورد توجه بسیاری قرار گرفته و روی بیماری‌های ناشی از استاف طلایی و میکروب سل و اسهال خونی و دیفتری موثر است.
ـ خاصیت ضدالتهابی و ضدلخته‌ای
محل نیش حیوان به شکل Y می‌باشد و هنگام گزش فرد درد بسیار خفیفی احساس می‌کند. زالو در حین مکیدن خون، بزاق خود را به بدن فرد تزریق می‌کند و در اثر مکش خون ۵ تا ۱۰ برابر افزایش وزن پیدا می‌کند.
در بسیاری از کشورهایی که از زالو برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مکان‌های خاص جهت پرورش زالو به طریق بهداشتی و استریل وجود دارد، تا احتمال انتقال بیماری‌های خونی نظیر هپاتیت و ایدز به صفر برسد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:زالو - زالو درمانی - , ] [ ] [ sadra ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 17 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 46795
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی