فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

بیماری MS چیست ؟

MS چيست؟‌
ام اس يعني:‌ Multiple Sclerosis
اين بيماري مختص اعصاب مركزي بوده ( مغز و نخاع ) و ايجاد لكه هاي سفيد يا پلاكهاي متعددي در مغز مي كند.
پلاكها گوياي سفت شدگي غلافهاي سلولهاي (ميلين ها) عصبي مغز مي باشند, كه اين سفت يا سخت شدگي جلوگيري از انتشار جريان الكترو شيميايي رشته هاي عصبي و اختلال در حركات مي شود.
در نتيجه فرماني كه از مغز صادر مي شود براحتي به اعضاء و ماهيچه ها نمي رسد و كار براحتي انجام نمي شود. مغز فرمانده, كل بدن بوده و در جايگاه رفيعي قرار دارد. شخص بايد دقيقا اين اندام مهم و حياتي را بشناسد و حداكثر مراقبت را از اين اندام مهم بنمايد.
زيرا هر عضوي از بدن كار خاصي را انجام مي دهد و تغذيه خاصي را نيز دارد.
مساله مهم و حياتي اين كه كليه اندامهاي انسان تحت نظارت و كنترل اين عضو مهم يعني مغز مي باشد و كوچكترين عصبيت ها و نگراني هاي بي مورد در اين عضو اثر مخربي داشته و كار كرد اين اندام را مختل خواهد كرد.

علائم بيماري MS

دوبيني, مورمور شدن انگشتان دست يا پا,‌ بي حس شدن و كرخ شدن بعضي انگشت هاي دست يا پا, حالت برق گرفتگي لحظه اي در بدن, يخ زدگي قسمتي از بدن، داغ شدن قسمتي از بدن,‌ عدم هماهنگي اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبي شدن بي مورد, خواب زياد, لخت شدن بدن, تنبلي و بي حسي, خستگي زودرس, ضعف عمومي بدن,‌ اسپاسم ماهيچه اي,‌ عدم هماهنگي بين كلمات در سخن گفتن,‌ سنگيني سر و بدن, دفع بيش از حد ادرار نسبت به ديگران,‌ دير هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, يبوست مزاج, ديدن كابوس در بعضي افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهاي سردي بخش (اسيدي)‌ مانند لبنيات مخصوصا ماست و بستني,‌ در صورت پيشرفت بيماري عدم كنترل ادرار, يا از دست دادن كامل بينايي, عدم تحمل هواي گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هواي سرد كم شدن ميل جنسي,‌ در صورت داشتن همبستري ضعف شديد خصوصا در آقايان, زود انزالي در آقايان, افسردگي و خودخوري,‌ انزوا طلبي و گوشه گيري,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حركت,‌ ياري نكردن‌ ‌ ماهيچه هاي پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهاي بدن خصوصا پاها.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب: MS - ام اس - نخاع - - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآب درماني چيست؟

آب درماني چيست؟

آب درماني(هيدروپاتي) يعني درمان امراض به وسيله آب. از زماني که به ياد مي آيد، هم قبايل بدوي و هم ملل متمدن آب را براي درمان به کار مي گرفتند. حتي حيوانات وحشي و اهلي دريافته اند، زماني که بيمار مي شوند، بايد آب بياشامند.

مصرف صحيح آب نه تنها تندرستي ما را حفظ مي کند، بلکه در صورت از دست رفتن تندرستي يا بروز اختلال در آن از طريق پاکسازي مواد زايد از بدن، آن را باز مي گرداند.

* طبقه بندي آب از نظر درجه حرارت:
1) آب خنك تر از دماي بدن (37 درجه)، اثر برانگيزنده، خنک کننده و محرک دارد.

2) آب گرم تر از بدن، تقويت کننده، نيرو بخش و قدرت آفرين است.

3) آبي که داغ است آرامش به وجود مي آورد و دردها را مرتفع مي سازد، ولي ايجاد خستگي مفرط مي نمايد.

4) آبي که اندکي از درجه حرارت بدن پايين تر است، يعني آب ولرم (27 تا 32 درجه) يا آب نه سرد و نه گرم (32 تا 35 درجه) هميشه سودمند است و براي مصارف عمومي مناسب است.

* چار چوب نظري آب درماني
نظريه اساسي و اصول هيدروپاتي را مي توان به قرار زير تشريح کرد:

ناخالصي هاي بدن، علت تمام بيماري هاست.

درد، آواي طبيعت است که به مغز هشدار مي دهد که پناهگاه عضو، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است و براي دفع ميهمان ناخوانده ياري مي طلبد.

داروهاي شيميايي زهرآگين در چنين مواردي صرفا بيماري را کنترل مي کنند، ولي نمي توانند علت را مرتفع سازند. اين داروها متعاقبا صدمات شديد تري عارض مي کنند.

طبيعت درمان دهنده بزرگي است. بنابراين تمهيدات ما در گرو همکاري با طبيعت، در پاکسازي زوايد از طريق مصرف داخلي و خارجي آب است که سالم ترين، مطمئن ترين و بي آزارترين پاک کننده است.

بدن انسان سالم بيش از 60 درصد آب دارد که درجه حرارت آن 37 درجه سانتي گراد است. بدن روزانه مقداري آب از طريق پوست، شش ها، کليه ها و روده ها دفع مي کند و براي اينکه در تندرستي باقي بماند، بايد مقداري آب خالص را از راه غذا و آشاميدني به بدن برسانيم.

براي آنکه تندرستي را حفظ کنيم، هميشه بايد غريزه طبيعي را به منزله راهنما قرار دهيم.

علت اوليه تمام بيماري ها، باقي ماندن مواد مرضي در سيستم بدني است. باکتري ها ازاين مواد زايد تغذيه مي کنند. هيچ گونه باکتري در خون خالص اکسيژن دار و در مکاني که اين مواد زايد يافت نمي شوند، نمي تواند رشد کند.

بيماري هاي مزمن در اثر تجمع اين مواد مرضي در بعضي از مناطق بدن که بنا به دلايلي ضعيف تر از بقيه اعضا در دفع مواد زايد است، مانند ريه، کبد يا کليه به وجود مي آيند که اين مواد زايد سبب تضعيف و تخريب عضو گرفتار مي شوند.

تمهيدات ما در علاج بيماري حاد يا مزمن بايد کمک به طبيعت در خروج اين مواد زايد از بدن باشد که عملکرد اعضا را مختل مي کند و اين کار نبايد با سموم يا تزريق مواد بيگانه در سيستم باشد که حالت بيماري را مشکل تر مي سازد، پس آنگاه طبيعت با ناخالصي ها مي ستيزد و موادي که براي بدن لازم نيست از بدن دفع مي کند.

* ما به وسيله ي آب مي توانيم ...
1) هضم غذا را در بدن خود بهبود بخشيم 

 

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageتغییر رنگ دندانها

تغییر رنگ دندانها

دندان از سه لایه مینا، عاج و سمان تشکیل میشود. رنگ ظاهری دندان به ته رنگ، شفافیت و ضخامت مینای پوشاننده آن بستگی دارد. یک مینای شفاف به رنگ آبی سفید به نظر میرسد در حالی که مینای کدر، نمایی سفید خاکستری به دندان میدهد. تغییر رنگ ضاهری دندان میتواند علل خارجی یا داخلی داشته باشد. بعضی از باکتریها در دهان ایجاد رنگدانه میکنند و باعث تغییر رنگ سطح دندان به سبز، قهوه ای، مشکی یا نارنجی میشوند. تنباکو، چای، قهوه و دخانیات همه موجب تغییر رنگ دندانها میشوند. تمام این عوامل، علل خارجی تغییر رنگ سطح دندانها هستند که مسواک زدن به موقع و نخ دندان کشیدن در کاهش آنها موثر است. از علل داخلی تغییر رنگ دندان میتوان به مصرف بعضی از داروها مثل آهن و ید اشاره کرد.
همچنین ابتلا به بعضی بیماریها در دوران کودکی، افزایش بیلی روبین خون در بیماری زردی، آسیبهای دندانی و خونریزیهای داخلی ار عوامل داخلی دیگر هستند.
سایشهای دندانی به چه علت به وجود می آیند ؟
فرسایش دندانها یک روند طبیعی است که با افزایش سن ایجاد میشود. البته این حالت اگر در افراد با سن پایین دیده شود جنبه غیر طبیعی پیدا میکند.
این سایشها انواع مختلفی دارند و به دلایل متعددی ایجاد میشوند. تخریب ساختار دندان به دلیل برخورد آنها در حین جویدن، عادت به فشار دادن دندانها روی همدیگر در حالت استرس، مصرف غذاهای اسید دار، استفاده غلط از مسواک و خلال دندان، عادت به قرار دادن قلم و سنجاق و تنباکو یا هر ماده خارجی بین دندانها، مصرف میوه های ترش، نوشابه ها، بعضی از داروهای شیمیائی، استفراغ های مزمن و بعضی مواد صنعتی از عوامل ایجاد کننده این سایش ها هستند. این سایشها تا زمانی که در مراحل اولیه هستند و زیبائی و عملکرد دندانها را مختل نکرده اند مشکل ساز نیستند و بهترین راه چاره تغییر عادت فرد میباشد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاسترس و تغذیه

استرس و تغذیه

استرس و تغذیه
تغذیه ضعیف و نامناسب میتواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر استرس وارده بر بدن خود را افزایش میدهند.
تغذیه ضعیف ممکن است تعادل عمومی مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد دچار سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری، نیاز افزونتری به مواد مغذی در بدن ایجاد میکند.
در زندگی روزانه بسیاری از مردم حساسیتهای بیش از اندازه، محرومیتها و استرسهای محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن میگردد که در طول روزها، ماهها و سالها بر سلامتی آنها تأثیر میگذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرسهای حاد ناشی از عفونتها، سوختگیها، جراحات، شکستگی استخوانها و سایر بیماریها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر میپذیرد.
استرس غذایی :
عادتهای خاص غذایی میتواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادتها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیمهای سخت میتواند باشد.
کافئین و استرس :
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageشادابی مو میتواند یکی از نشانه های سلامتی باشد

شادابی مو میتواند یکی از نشانه های سلامتی باشد

موی با نشاط و درخشان نشان دهنده بدنی سالم است حتی در بسیاری از موارد پزشکان شرایط مو را به عنوان علایم وملاک برای شرایط دیگر تلقی میکنند. برای نمونه ریشه مو میتواند نشان از کم خونی بوده و موی نازک و کم پشت نشانه کمبود مواد معدنی و ویتامین میباشد. متاسفانه اغلب تصور میشود بهترین راه برای زیبا نگه داشتن مو استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت است ولی در واقع این مهم در گرو تغذیه مناسب و کافی میباشد در نتیجه اهمیت رژیم غذایی را درحفظ سلامتی بدن به خصوص مو را نمیتوان نا دیده گرفت. مو ترکیبی از کراتین سفت است که در آن یک پروتئین خاص برای برقراری طول الاستینی (کشسانی) ومقاومت نسبی مو در مقابل آسیب های شیمیائی وجود دارد. ساقه مو زنده ی دینامیک(حرکتی) بنام فولیکول اسمت . هنگامیکه تغذیه فولیکول مو بطورکامل باشد موی سالم ایجاد میگردد ولی هنگام تغذیه نا سالم این بخش از سلولهای این ناحیه دچار سوء تغذیه شده و به تدریج میمیرند یا وظیفه خود را به خوبی انجام نمیدهننندو در نتیجه ریزش مووطاسی آغاز میگردد.شایعترین دلیل ریزش مو در زنان کمبود مواد مغذی است زیرا معمولا برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را بکار میبرند.
علل ریزش مو در اثر تغذیه
کمبود املاح معدنی مثل منیزیم، گوگرد، آهن و روی
افزایش میزان فلزات سنگین مانند جیوه و سرب
از دیگر علل ریزش مو موسوم بر گرسنگی است که در نتیجه آن چربی خون در اطراف پیاز مو جمع شده و مانع تنفس و تغذیه آن میشود، این مورد در افراد دارای کلسترول خون بالای خون نیز رخ میدهد. همچنین شایان ذکر است که کمبود پروتئین باعث تغییر در رنگ و بافت و خشکی مو میشود و در اثر کمبود ویتامین A نیز شفافیت خود را از دست داده و نهایتا موجب ریزش آن میگردد.
علل سفیدی مو
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 17 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 105
بازدید ماه : 376
بازدید کل : 47169
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی