فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآشنایی با لک صورت یا ملاسـما

آشنایی با لک صورت یا ملاسـما

 

 

لک صورت یکی از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین پوست را تشکیل می دهد . اگرچه این مسئله فقط از نظر زیبایی اهمیت دارد ولی با توجه به تأثیرات روانی ، اجتماعی و اقتصادی آن و نیز افزایش آگاهی مردم نسبت به مسائل پوستی از آن نمی توان به سادگی گذشت .

 رنگ پوست انسان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد اما رنگدانه ملانین اصلی ترین ماده در تعیین رنگ پوست انسان است .

لک صـورت یا ملاسـما عـارضه پوستی شـایعی به خصوص در دختران و خانم های جوان است. این عارضه به صورت لکه های قهـوه ای  روشن تا تیره بر روی گونه ها ؛ پیشانی و چانه و لب بالا اکثراً دو طرفه و قرینه دیده

می شود. شـایع ترین سنین بروز آن ۲۰ تا ۳۰ سالگی است اگرچه در دوره ی یائسگی هم ممکن است دیده شود و در خانم ها بیشتر از آقـایان است.

لک آفتاب یا ماسک حاملگی چیست ؟

شامل افزایش در رنگدانه های پوست بصورت اکتسابی در مناطق در معرض نور پوست است . عوامل مؤثر در بروز آن استعداد ژنتیک ، نور آفتاب ، عوامل هورمونی مثل استروژن و قرص های ضد بارداری می باشند . داروهای ضد تشنج مثل هیدانتوئین نیز می توانند سبب لک صورت گردند . اگرچه ثابت نشده است اما اختلال کار تخمدانها را نیز در لک صورت مطرح می کنند . در آسیائیها و در آمریکائیهای لاتین لک صورت شایع تر است .

بیشترین ابتلا در زنها در سنین باروری می باشد . ده درصد مردها نیز به این عارضه مبتلا می شوند . از آنجائیکه لک صورت بسیاری از موارد در دوران حاملگی ظاهر می شود و با پایان این دوره کم رنگ تر و به ندرت نیز از بین می رود و قبل از سیکل قاعدگی تشدید شده و در زمستان شدت کمتری پیدا می کند ، نور آفتاب – حاملگی و مصرف قرصهای ضدبارداری ، مورد قبول ترین علل ایجاد کننده آن هستند .

انواع لک صورت :

لک صورت به سه شکل بروز می کند :

۱-تیرگی قهوه ای رنگ پوست در گونه ها ، پیشانی ، لب فوقانی ، بینی و چانه که شایع ترین نوع آن است .

۲- بروز آن در گونه ها و پل بینی .

۳- ابتلا گونه ها و خط فک .

بافت شناسی لک صورت :

۱- نوع سطحی : در این نوع با افزایش رنگدانه ها در قسمتهای سطحی پوست روبرو هستیم . این نوع شایعتر است و پاسخ بهتری به درمان دارد .

۲- نوع عمقی : که به رنگ آبی مایل به خاکستری دیده می شود . در این نوع رنگدانه ها در لایه های عمقی تر پوست قرار گرفته اند . مقاومت به درمان در این نوع بیشتر دیده می شود .

علل ایجاد لک صورت

۱) مصرف دارو به خصوص داروهای پیشگیری از حاملگی ( به صورت قرص، تزریقی و یا کاشتنی ) و…. داروهای دیگر نیز در بروز آن نقش دارند.

۲) تغییـرات هورمونی در بـدن از جـمله کـیست های متعـدد تخمــدان ( PCO ) و یا بیماری غــده فوق کلیوی.

۳) برخی عطرها و دئودورانت ها و لوازم آرایشی  نیز می توانند این ضایعات را ایجاد کنند.

با پیشگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید بر روی صورت از ایجاد لک تا حد زیادی می توان جـلوگـیری کرد. با مصرف کرم های ضدآفتاب  به طور منظم با عیار بالاتر از ۲۰ به فواصل هر ۳ ساعت و همچـنین اجـتناب از تابش نور مستقیم خـورشـید بر روی صورت در افراد مستعـد، می توان از ایجـاد لک پیشگیری نمود. برای از بین بردن لک با تجویز پزشک متخصص از کرم های حــاوی هـیدروکـینون با درصدهای گـوناگـون ( نباید بیشتر از ۶ تا ۷ درصد باشد) و نیز از کرم ترتینوئین ۰۵/۰ درصد می توان اسـتفاده نمود. در صورت استفاده از این دو کرم بهتر است صبح پس از استفاده از کرم های ضدآفتاب استفاده شود.

روش های دیگـر در درمان لک صورت : لایه برداری ( PEELING ) ؛ سایش پوست به صورت مکانیکـی ( DERMABRESION & SALABRESION )؛ لـیزر؛ کـه بسـته به پوسـت افـراد انتخـاب می شود. افـراد با رنگ چـشــم روشـن و مـوهـای روشــن مـقـــدار رنگـدانـه پـوسـتی کـمتری نسـبت به پوسـت های تیره دارند و به همین دلیل نور آفتاب بیشتر در پوست این افراد نفوذ دارد و چون یکی از اثرات نور آفتاب ایجاد لک صورت و همچنین کــک و مک است برای پیشگیری و درمان ، این افراد نیاز مبرم به ضد آفتاب دارند.

یکی از درمان های لک صـورت همچـنان که قـبلاً نیز گفته شد استفاده از پیـلینگ است . ولی این روش ، مناسب همه افراد ، به خصوص افرادی که پوست تیره دارند ، نیست. چــون یکی از عـوارض پیلـینگ ایجاد لک است و احتمال ایجـاد لک در افراد با پوست تیره بالا است .

هیچکدام از روش های درمانی لک صورت دائمی نیست و در یک جلسه نیز انجام نمی گیرد و نیاز به تجـدید درمان دارد ؛ زیرا استـعداد افراد برای ایجاد لک با این روش های درمانـی برطرف نمی گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد یک نیاز حیاتی در درمان و پیشگیری از لک می باشد.

درمان لک صورت :

درمان این ضایعه مشکل بوده و شامل استفاده از کرمهای ضدآفتاب و داروهای کاهش دهنده رنگدانه های پوست می باشد .

مهمترین نکته ای که بیماران مبتلا به لک صورت باید در نظر داشته باشند عبارتست از اجتناب از خود درمانی و مراجعه به پزشک متخصص ، که این امر باعث می شود تا بیمار بصورت اصولی تحت درمان قرار گرفته و از تحمیل هزینه های اضافی و همچنین عوارض ناشی از خود درمانی جلوگیری بعمل آید .

 

به نقل از پزشکان بدون مرز

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageانواع رنگ مو

انواع رنگ مو

 

 رنگ موها به سه دسته تقسیم می شوند:
1-    گیاهی (vegetable)
2-    ترکیبات فلزی (metallic)
3-    صناعی (synthetic organic)

1-    رنگ های گیاهی :
از مهم ترین رنگ های گیاهی حنا می باشد که از برگ های خشک یک گیاه گرفته می شود که در شمال آفریقا و خاورمیانه می روید. حنا به مدت 60-50 دقیقه روی مو می ماند و اثرات آن تا 10 هفته باقی می ماند. این ماده غیر سمی است ولی ممکن است انگشتان نیز همزمان رنگ شوند.از دیگر رنگ های گیاهی می توان به logwood و walnut shell اشاره کرد که در افراد حساس به پارافنیلین دی آمین قابل استفاده است.

2-    رنگ های متالیک:
با این مواد موها با سرعت کمتری رنگ می گیرند. رنگ نسبتاً ماتی به مو می دهد و در صورت استفاده مکرر باعث شکنندگی و آسیب موها می شوند. از این ترکیبات می توان به نمک های بیسموت، نیترات نقره و ... اشاره کرد. این رنگ ها به راحتی از روی مو پاک نمی شوند.

3-    رنگ های صناعی :
رنگ طبیعی تری به مو می دهد و به سه نوع موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می شوند.
الف) موقت:
با یک بار شامپو زدن از بین می رود و بیشتر از یک هفته دوام ندارد، چون به روی سطح مو باقی می ماند. از معایب آن این است که ممکن است به صورت ذرات ریزی به روی لباس شخص ریخته شود.

ب) نیمه موقت:
10-6 بار شست و شو جهت پاک کردن آن لازم است ولی با شامپوهای حاوی ammonia به راحتی شسته می شود.

ج) دائمی:
به مدت چندین ماه باقی می ماند و نباید طی 3-2 هفته بیشتر از یکبار مصرف شوند، چون باعث آسیب مو و ریزش آن ها می شوند. بزرگترین مشکل رنگ های دائمی درماتیت آلرژیک (حساسیت) می باشد که در 10% مصرف کنندگان دیده می شود. ممکن است کسانی که نسبت به داروهای سولفونامید و بی حس کننده های موضعی آلرژی و حساسیت دارند، نسبت به این رنگ ها هم حساسیت نشان دهند.

این رنگ ها به عنوان کارسینوژن های احتمالی (سرطان زای احتمالی) مطرح شده اند.

به نقل از پزشک آنلاین

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب: مو - رنگ مو - , ] [ ] [ sadra ]

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاسترس و ناراحتی روحی چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

استرس و ناراحتی روحی چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

 

 احساساتی که ما در درون خود داریم می تواند برآنچه ما در ظاهر به نظر می رسیم اثر داشته باشد. تمام وقایعی که از نظر عاطفی بر احساس آرامش و خوب بودن ما اثر بگذارد افسردگی، اضطراب و استرس می تواند با مشکلات مو و ناخن و پوست ما مرتبط باشد.

کلیه متخصصین پوست و روانپزشکان بر ارتباطی که بین ظاهر ما و احساسات درونی ما وجود دارد واقفند. بارها دیده ایم که هر گاه دختر 13 ساله ما عصبی می شود شروع به کندن و دستکاری پوست خود می کند.

پسر 15 ساله ما در زمان هایی که دچار عود اگزمای پوستی (حساسیت پوست) می شود دیگر حاضر نیست به راحتی در جامعه ظاهر شود و هرگاه فرزند نوجوان شما دچار افکار وسواسی شود فقط با کندن موهای سر یا ابروی خود از شر این افمار وسواسی راحت می شود این موارد فقط مثالهای اندکی از مثالای متعددی هستند که نشان می دهد ذهن و پوست به شدت با هم مرتبط اند. بسیاری بیماریهای پوستی مثل آکنه (جوش صورت)، کهیر، اگزما، پسوریازیس و لک و پیس دارای ریشه هایی در ذهن و روان هستند.

استرس اعضا مختلف بدن انسان را به شیوه های مختلف متاثر می کند. در واقع در افراد مختلف اعضایی از بدن که به استرس پاسخ می دهند متفاوت است در برخی بیماران استرس باعث سردرد و میگرن می شود در برخی باعث درد معده و حتی زخم معده می شود. در برخی تعریق پوست را افزایش می دهد یا باعث وقوع ضایعات پوستی می شود و در برخی مولد مشکلات قلبی و حتی مرگ ناگهانی می شود.

مطالعات نشان داده است که .........

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageچربی موی سر

چربی موی سر

 

 

به گزارش جهان به نقل از کیهان، موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.
ريشه چرب بودن موها
دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.
نكات مهم
افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.موي سر يكي از مهم ترين بخش هايي از بدن است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه تميزي و مرتب بودن موي سر در ارتباط هاي اجتماعي بسيار موثر است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.
ريشه چرب بودن موها
دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.
نكات مهم
افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.موي سر يكي از مهم ترين بخش هايي از بدن است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه تميزي و مرتب بودن موي سر در ارتباط هاي اجتماعي بسيار موثر است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.
ريشه چرب بودن موها
دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.
نكات مهم
افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.

 

موي سر يكي از مهم ترين بخش هايي از بدن است كه بايد به آن توجه كرد چرا كه تميزي و مرتب بودن موي سر در ارتباط هاي اجتماعي بسيار موثر است.

 موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.

ريشه چرب بودن موها

دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.

بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.

پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.

نكات مهم

افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.

شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.

همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.

 

به نقل از کیهان

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page10 عامل تشدید کننده ی جوش پوست

10 عامل تشدید کننده ی جوش پوست

 

 

جوش با 10 چیز بدتر می شود:
1. ژنتیک مثبت : اگر این استداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد ، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید اگر خانمی می گوید حتی پس از بچه دار شدن هم جوش می زده ودر میانسالی از دست آنها خلاص شده ، دختر خانم ها هم باید این موضوع را بپذیرند وبا صبر وحوصله درمان ها را ادامه دهد .
2. اهمال کاری : بسیاری از جوان ها تا وضعیت جوش هایشان بهتر می شود در مصرف داروها اهمال کاری می کنند .در حالی که ما می گوییم مصرف داروهای خوارکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل ، باید به صورت دوز ادامه دار ونگهدارنده تداوم داشته باشد . چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد ،پوست آماده جوش زدن است .
3. کم طاقتی :اثر بخشی درمان های دارویی زمان براست و6 ماه تایک سال زمان می برد تا نتیجه بخش بودنش را نشان دهد ونباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند وسردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند .
4. استرس : مدام جلوی آینه ایستادن وحرص خوردن روند درمان را مختل میکند . استرس تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید .
5. پوست چرب : بروز جوش ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتراست .به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند .استفاده از صابون ها ومحصولات مناسب به این افراد توصیه می شود .
6. مقایسه خود با دیگران : درمان خودتان رابه دیگران توصیه نکنید چون این درمان ها در افراد گوناگون یکسان نیستند . برخی داروها می تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود وبرای دیگری بی اثر باشد.
7. دستکاری : قابلیت ها  وویژگیهای پوست افراد باهم متفاوت است به همین دلیل جای جوش  روی پوست برخی افراد می ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم ترین علت ماندن جای جوش ،دستکاری آن است .
8. تغذیه بد : کسی که جوش می زند باید عادت خود را بشناسد مثلا اگر می بیند با خوردن شکلات یا فست فود جوش می زند این پرهیز غذایی را رعایت کند .
9. عادت های غلط : اگرشما موقع اصلاح یابند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید ومدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید ، می توانید به خودتان کمک کنید .مواد آرایشی وبهداشتی چرب به زیادشدن جوش ها منجر می شوند .
10. شغل : محیط کار شما می تواند در تشدید آکنه موثر باشد . اگرشمادریک آشپزخانه گرم  کار می کنید ،بخار غذاها وبخارهاری چربی که از داغ کردن روغن و... ایجاد می شود با جوش های شما تماس پیدا می کند و باعث تشدید آن می شود .با تهویه مناسب وبازگذاشتن پنجره به خودتان کمک کنید .اگر آکنه شما شدید است وتحت درمان هستید ودوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیط هایی تاحد امکان بپرهیزید تا آکنه تان تشدید نشود .

1. ژنتیک مثبت : اگر این استعداد را داشته باشید حتما مبتلا خواهید شد ، پس از والدینتان درباره این مساله سوال کنید اگر خانمی می گوید حتی پس از بچه دار شدن هم جوش می زده ودر میانسالی از دست آنها خلاص شده ، دختر خانم ها هم باید این موضوع را بپذیرند وبا صبر وحوصله درمان ها را ادامه دهد .

 

2. اهمال کاری : بسیاری از جوان ها تا وضعیت جوش هایشان بهتر می شود در مصرف داروها اهمال کاری می کنند .در حالی که ما می گوییم مصرف داروهای خوارکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل ، باید به صورت دوز ادامه دار ونگهدارنده تداوم داشته باشد . چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد ،پوست آماده جوش زدن است .

 

 

3. کم طاقتی : اثر بخشی درمان های دارویی زمان براست و6 ماه تایک سال زمان می برد تا نتیجه بخش بودنش را نشان دهد ونباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کند وسردرد شما را در عرض یک ساعت مداوا کند .

 

 

4. استرس : مدام جلوی آینه ایستادن وحرص خوردن روند درمان را مختل میکند . استرس تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید .

 

 

5. پوست چرب : بروز جوش ها در افرادی که پوست چربی دارند بیشتراست .به همین علت ضمن اینکه باید این واقعیت را بپذیرند حتما نسبت به دیگران در شستشوی صورت دقت کنند .استفاده از صابون ها ومحصولات مناسب به این افراد توصیه می شود .

 

 

6. مقایسه خود با دیگران : درمان خودتان رابه دیگران توصیه نکنید چون این درمان ها در افراد گوناگون یکسان نیستند . برخی داروها می تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود وبرای دیگری بی اثر باشد.

 

 

7. دستکاری : قابلیت ها  وویژگیهای پوست افراد باهم متفاوت است به همین دلیل جای جوش  روی پوست برخی افراد می ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم ترین علت ماندن جای جوش ،دستکاری آن است .

 

 

8. تغذیه بد : کسی که جوش می زند باید عادت خود را بشناسد مثلا اگر می بیند با خوردن شکلات یا فست فود جوش می زند این پرهیز غذایی را رعایت کند .

 

9. عادت های غلط : اگرشما موقع اصلاح یابند انداختن صورت فشار کمتری وارد کنید ومدت زمان کوتاهی پوست را تحریک کنید ، می توانید به خودتان کمک کنید .مواد آرایشی وبهداشتی چرب به زیادشدن جوش ها منجر می شوند .

 

10. شغل : محیط کار شما می تواند در تشدید آکنه موثر باشد . اگرشمادریک آشپزخانه گرم  کار می کنید ،بخار غذاها وبخارهاری چربی که از داغ کردن روغن و... ایجاد می شود با جوش های شما تماس پیدا می کند و باعث تشدید آن می شود .با تهویه مناسب وبازگذاشتن پنجره به خودتان کمک کنید .اگر آکنه شما شدید است وتحت درمان هستید ودوست دارید نتیجه مناسبی بگیرید باید از قرار گرفتن در چنین محیط هایی تاحد امکان بپرهیزید تا آکنه تان تشدید نشود .
فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ برچسب:, ] [ ] [ sadra ]
صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 17 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 374
بازدید کل : 47167
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی