فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فارسی طب / سایت دانستنی های پزشکی ، روانشناسی ، دانستنی های غذایی ، دانستنی های بیماریها ، هیپنوتیزم و علوم غریبه ، آرایشی و زیبایی ، آشپزی و خانه داری ، دانستنی های دارویی و دانستنی های جالب دیگر و آدرس far300.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageآب درماني چيست؟

آب درماني چيست؟

آب درماني(هيدروپاتي) يعني درمان امراض به وسيله آب. از زماني که به ياد مي آيد، هم قبايل بدوي و هم ملل متمدن آب را براي درمان به کار مي گرفتند. حتي حيوانات وحشي و اهلي دريافته اند، زماني که بيمار مي شوند، بايد آب بياشامند.

مصرف صحيح آب نه تنها تندرستي ما را حفظ مي کند، بلکه در صورت از دست رفتن تندرستي يا بروز اختلال در آن از طريق پاکسازي مواد زايد از بدن، آن را باز مي گرداند.

* طبقه بندي آب از نظر درجه حرارت:
1) آب خنك تر از دماي بدن (37 درجه)، اثر برانگيزنده، خنک کننده و محرک دارد.

2) آب گرم تر از بدن، تقويت کننده، نيرو بخش و قدرت آفرين است.

3) آبي که داغ است آرامش به وجود مي آورد و دردها را مرتفع مي سازد، ولي ايجاد خستگي مفرط مي نمايد.

4) آبي که اندکي از درجه حرارت بدن پايين تر است، يعني آب ولرم (27 تا 32 درجه) يا آب نه سرد و نه گرم (32 تا 35 درجه) هميشه سودمند است و براي مصارف عمومي مناسب است.

* چار چوب نظري آب درماني
نظريه اساسي و اصول هيدروپاتي را مي توان به قرار زير تشريح کرد:

ناخالصي هاي بدن، علت تمام بيماري هاست.

درد، آواي طبيعت است که به مغز هشدار مي دهد که پناهگاه عضو، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است و براي دفع ميهمان ناخوانده ياري مي طلبد.

داروهاي شيميايي زهرآگين در چنين مواردي صرفا بيماري را کنترل مي کنند، ولي نمي توانند علت را مرتفع سازند. اين داروها متعاقبا صدمات شديد تري عارض مي کنند.

طبيعت درمان دهنده بزرگي است. بنابراين تمهيدات ما در گرو همکاري با طبيعت، در پاکسازي زوايد از طريق مصرف داخلي و خارجي آب است که سالم ترين، مطمئن ترين و بي آزارترين پاک کننده است.

بدن انسان سالم بيش از 60 درصد آب دارد که درجه حرارت آن 37 درجه سانتي گراد است. بدن روزانه مقداري آب از طريق پوست، شش ها، کليه ها و روده ها دفع مي کند و براي اينکه در تندرستي باقي بماند، بايد مقداري آب خالص را از راه غذا و آشاميدني به بدن برسانيم.

براي آنکه تندرستي را حفظ کنيم، هميشه بايد غريزه طبيعي را به منزله راهنما قرار دهيم.

علت اوليه تمام بيماري ها، باقي ماندن مواد مرضي در سيستم بدني است. باکتري ها ازاين مواد زايد تغذيه مي کنند. هيچ گونه باکتري در خون خالص اکسيژن دار و در مکاني که اين مواد زايد يافت نمي شوند، نمي تواند رشد کند.

بيماري هاي مزمن در اثر تجمع اين مواد مرضي در بعضي از مناطق بدن که بنا به دلايلي ضعيف تر از بقيه اعضا در دفع مواد زايد است، مانند ريه، کبد يا کليه به وجود مي آيند که اين مواد زايد سبب تضعيف و تخريب عضو گرفتار مي شوند.

تمهيدات ما در علاج بيماري حاد يا مزمن بايد کمک به طبيعت در خروج اين مواد زايد از بدن باشد که عملکرد اعضا را مختل مي کند و اين کار نبايد با سموم يا تزريق مواد بيگانه در سيستم باشد که حالت بيماري را مشکل تر مي سازد، پس آنگاه طبيعت با ناخالصي ها مي ستيزد و موادي که براي بدن لازم نيست از بدن دفع مي کند.

* ما به وسيله ي آب مي توانيم ...
1) هضم غذا را در بدن خود بهبود بخشيم 

 

 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageتاثیر سیگار بر سلامتی دندانها

تاثیر سیگار بر سلامتی دندانها

 

همگی از مضرات سیگار در بروز ناراحتی های ریوی، تنفسی، معده ای و بروز انواع و اقسام سرطانهای این نواحی اطلاع داریم.

دود سیگار و همچنین مواد شیمیائی موجود در آن به همراه درجه حرارت بالای آن عامل مسبب بسیاری از این ناراحتی ها و مشکلات است. سیگار علاوه بر تاثیرات بسیاری که بر سقف دهان که محل دود سیگار است میگذارد و روی دندانها هم آثار مخرب دارد. پوسیدگی دندان، جمع شدن جرم روی دندانها و بیماریهای لثه به میزان زیادی ناشی از رژیم های غذایی حاوی مواد قندی زیاد و عدم رعایت بهداشت کامل دهان و دندان است، ولی بیماریهای لثه و بافتهای لثه اطراف دندان در افراد سیگاری به مراتب جدی تر از افراد غیر سیگاری است.

هنگامی که دود سیگار با فشار به بیرون رانده میشود ذرات میکروسکوپی مواد خارجی، درون غشای ظریف دهان و لثه نفوذ میکند و در آنجا جمع میشود،

این تجمع سبب تورم و التهاب لثه و دیر یا زود به حفره استخوانی جایگاه قرارگیری دندان ها آسیب میرساند و به تدریج لثه تحلیل میرود و دندانها لق و حساس میشوند و پوسیدگی هم در آنها بروز میکند، اگر زخم بافت لثه و تخریب آنها رخ دهد بیمار ناچار به کشیدن دندان میشود. دندانهای افراد سیگاری معمولا ترک های بسیاری دارند که به خاطر دمای بالای سیگار و بعد استفاده از مایعات خنک است که اختلاف این دو دما باعث ایجاد ترک بر دندان میشود و در این ترک ها تجمعات میکروب و رنگدانه بیشتر صورت میگیرد و راهی برای ورود میکروب به داخل دندان و ناراحتی های بعدی میشود.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageتغییر رنگ دندانها

تغییر رنگ دندانها

دندان از سه لایه مینا، عاج و سمان تشکیل میشود. رنگ ظاهری دندان به ته رنگ، شفافیت و ضخامت مینای پوشاننده آن بستگی دارد. یک مینای شفاف به رنگ آبی سفید به نظر میرسد در حالی که مینای کدر، نمایی سفید خاکستری به دندان میدهد. تغییر رنگ ضاهری دندان میتواند علل خارجی یا داخلی داشته باشد. بعضی از باکتریها در دهان ایجاد رنگدانه میکنند و باعث تغییر رنگ سطح دندان به سبز، قهوه ای، مشکی یا نارنجی میشوند. تنباکو، چای، قهوه و دخانیات همه موجب تغییر رنگ دندانها میشوند. تمام این عوامل، علل خارجی تغییر رنگ سطح دندانها هستند که مسواک زدن به موقع و نخ دندان کشیدن در کاهش آنها موثر است. از علل داخلی تغییر رنگ دندان میتوان به مصرف بعضی از داروها مثل آهن و ید اشاره کرد.
همچنین ابتلا به بعضی بیماریها در دوران کودکی، افزایش بیلی روبین خون در بیماری زردی، آسیبهای دندانی و خونریزیهای داخلی ار عوامل داخلی دیگر هستند.
سایشهای دندانی به چه علت به وجود می آیند ؟
فرسایش دندانها یک روند طبیعی است که با افزایش سن ایجاد میشود. البته این حالت اگر در افراد با سن پایین دیده شود جنبه غیر طبیعی پیدا میکند.
این سایشها انواع مختلفی دارند و به دلایل متعددی ایجاد میشوند. تخریب ساختار دندان به دلیل برخورد آنها در حین جویدن، عادت به فشار دادن دندانها روی همدیگر در حالت استرس، مصرف غذاهای اسید دار، استفاده غلط از مسواک و خلال دندان، عادت به قرار دادن قلم و سنجاق و تنباکو یا هر ماده خارجی بین دندانها، مصرف میوه های ترش، نوشابه ها، بعضی از داروهای شیمیائی، استفراغ های مزمن و بعضی مواد صنعتی از عوامل ایجاد کننده این سایش ها هستند. این سایشها تا زمانی که در مراحل اولیه هستند و زیبائی و عملکرد دندانها را مختل نکرده اند مشکل ساز نیستند و بهترین راه چاره تغییر عادت فرد میباشد.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاسترس و تغذیه

استرس و تغذیه

استرس و تغذیه
تغذیه ضعیف و نامناسب میتواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف بیش از حد قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر استرس وارده بر بدن خود را افزایش میدهند.
تغذیه ضعیف ممکن است تعادل عمومی مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد دچار سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری، نیاز افزونتری به مواد مغذی در بدن ایجاد میکند.
در زندگی روزانه بسیاری از مردم حساسیتهای بیش از اندازه، محرومیتها و استرسهای محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن میگردد که در طول روزها، ماهها و سالها بر سلامتی آنها تأثیر میگذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرسهای حاد ناشی از عفونتها، سوختگیها، جراحات، شکستگی استخوانها و سایر بیماریها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر میپذیرد.
استرس غذایی :
عادتهای خاص غذایی میتواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادتها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیمهای سخت میتواند باشد.
کافئین و استرس :
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageشادابی مو میتواند یکی از نشانه های سلامتی باشد

شادابی مو میتواند یکی از نشانه های سلامتی باشد

موی با نشاط و درخشان نشان دهنده بدنی سالم است حتی در بسیاری از موارد پزشکان شرایط مو را به عنوان علایم وملاک برای شرایط دیگر تلقی میکنند. برای نمونه ریشه مو میتواند نشان از کم خونی بوده و موی نازک و کم پشت نشانه کمبود مواد معدنی و ویتامین میباشد. متاسفانه اغلب تصور میشود بهترین راه برای زیبا نگه داشتن مو استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت است ولی در واقع این مهم در گرو تغذیه مناسب و کافی میباشد در نتیجه اهمیت رژیم غذایی را درحفظ سلامتی بدن به خصوص مو را نمیتوان نا دیده گرفت. مو ترکیبی از کراتین سفت است که در آن یک پروتئین خاص برای برقراری طول الاستینی (کشسانی) ومقاومت نسبی مو در مقابل آسیب های شیمیائی وجود دارد. ساقه مو زنده ی دینامیک(حرکتی) بنام فولیکول اسمت . هنگامیکه تغذیه فولیکول مو بطورکامل باشد موی سالم ایجاد میگردد ولی هنگام تغذیه نا سالم این بخش از سلولهای این ناحیه دچار سوء تغذیه شده و به تدریج میمیرند یا وظیفه خود را به خوبی انجام نمیدهننندو در نتیجه ریزش مووطاسی آغاز میگردد.شایعترین دلیل ریزش مو در زنان کمبود مواد مغذی است زیرا معمولا برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را بکار میبرند.
علل ریزش مو در اثر تغذیه
کمبود املاح معدنی مثل منیزیم، گوگرد، آهن و روی
افزایش میزان فلزات سنگین مانند جیوه و سرب
از دیگر علل ریزش مو موسوم بر گرسنگی است که در نتیجه آن چربی خون در اطراف پیاز مو جمع شده و مانع تنفس و تغذیه آن میشود، این مورد در افراد دارای کلسترول خون بالای خون نیز رخ میدهد. همچنین شایان ذکر است که کمبود پروتئین باعث تغییر در رنگ و بافت و خشکی مو میشود و در اثر کمبود ویتامین A نیز شفافیت خود را از دست داده و نهایتا موجب ریزش آن میگردد.
علل سفیدی مو
 

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageراز سالم ماندن

راز سالم ماندن

مطالعات نشان مي‌دهد افرادي كه تا سن 100 سالگي عمر مي‌كنند، اغلب تا سن 90 سالگي احساس خوبي نسبت به زندگي دارند. كارشناسان داشتن وزن مناسب، عدم استعمال سيگار، حفاظت پوست از اشعه‌هاي زيان‌بار خورشيد، مصرف سبزيجات و ميوه‌جات، پرهيز از مصرف غذاهاي چرب و پركالري و داروهای شیمیایی، ورزش كردن و عدم نوشيدن مشروبات الكلي را از رموز سلامتي و جوان ماندن افراد مي‌دانند. حفط وزن سالم و طبيعي افراد مي‌توانند با كنترل دائمي وزن خود از بروز بيماريهاي قلبي ـ عروقي و ساير بيماريهاي كشنده كه اغلب با اضافه وزن در ارتباط هستند، جلوگيري كنند. مصرف بيشتر ميوه‌ و سبزي و پرهيز از خوردن چربي و كالري زياد افراد بايد به طور منظم كار كنند و فعاليت‌هايي انجام دهند كه حالت انعطاف‌پذيري، بردباري و مقاومت بدن را حفظ مي‌كند. عدم استعمال سيگار ترك سيگار خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي را بلافاصله و نيز خطر ابتلا به بيماريهاي ريوي را ازجمله سرطان ريه در طولاني مدت كاهش مي‌دهد. خودداري از مصرف مشروبات الكلي اين دسته از نوشيدني‌ها تقريبا به اكثر اعضاي بدن آسيب مي‌رساند و باعث تضعيف سيستم ايمني بدن مي‌شوند. ساير راهكارها براي جوان ماندن البته آسان نيستند اما تحت اراده و قدرت انسان هستند. مي‌دانيم كه بخش مهم بهره‌مندي از عمر طولاني بر عهده خود فرد است. انتخاب ما از رفتارهايمان و فضايي كه در آن زندگي مي‌كنيم در اين زمينه تاثيرگذارست.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageبهداشت روانی دوران بلوغ

بهداشت روانی دوران بلوغ

نوجواني يكي از مهمترين و پرارزشترين دوران زندگي هر فرد محسوب مي‌شود زيرا سر آغاز تحولات و دگرگوني‌هاي جسمي و رواني در اوست و بلوغ نقطه عطفي در گذر زندگي او از مرحله كودكي به بزرگسالي است. بر اساس تعريف سازمان جهاني دوره نوجواني به گروه سني 10 تا 19 سالگي اطلاق مي‌شود و در اكثر كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي درحال توسعه بخش قابل توجهي از جمعيت را نوجوانان تشكيل مي‌دهند. با توجه به اين واقعيت كه نوجوانان، پدران و مادران فردا هستند پرداختن به مسائل بهداشتي‌شان (به خصوص بهداشت روان آنان) نه فقط براي خود آنها بلكه براي خانواده‌ها، جامعه و نسل آينده سودمند است و در برنامه توسعه هر كشوري مي‌بايست به مسائل آنها توجه خاص شود. آشنا شدن با پديده‌هاي جديد در زندگي، ‌انسان را از بار هيجاني همراه آن پديده كه غالبا اضطراب و آشفتگي است مي‌رهاند، مطالعات روانشناختي نشان داده است كه تاثير منفي عوامل استرس‌زا كه همراه با آگاهي قبلي است بسيار كمتر از زماني است كه عوامل استرس‌زا ناگهان و بدون مقدمه به انسان وارد مي‌شوند. در زمينه برخورد با پديده بلوغ جنسي و تغييرات جسماني و رواني متعاقب آن هر اندازه آگاهي نوجوانان ما بيشتر باشد نتايج مبحث اين مرحله از زندگي در مسير آينده نوجوان بيشتر است.....

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

فرهنگ لغت داروهای گیاهی

فرهنگ لغت داروهای گیاهی

در این فرهنگ لغت بانامهای دیگر برخی از داروهای گیاهی آشنا میشوید

 

 

 

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageاستدلال از احوال طبیعی بر بیماریها

استدلال از احوال طبیعی بر بیماریها

1-اشتهای غذا خوردن:بی اشتهایی یا از این جهت است که بدن از تحلیل غذا درمانده یا اینکه فم(دهانه)معده بعلت نابهنجاری یا گرمی مزاج حس گرسنگی را از دست داده است و یا اینکه مغز نابسامان میباشد؛کمی اشتها نیز بهمین دلایل که شدت کمتری دارند پیدا میشود.پیدایش بی نظمی در اشتها و اشتهای پرخوری یا از زیادی ترشی در دهانه معده است ویا ترشحات مؤثر در هضم زیاد میباشند،اشتهای خوردن غذاهای تند و خوراکهای بد آیند از جمع شدن خلطی(توضیح خلط در مقاله شماره 8 آمد) غیر طبیعی در دهانه معده پیدا میشود که خواهان غذای مخالف خود است مثلا اگر این خلط تند باشد میل بنوشیدن آب زیاد میگردد،اگر ترش باشد پرخوری پیدا میشود و اگر خلط شیرین باشد میل بآب و غذا کم میشود.نوشیدن آب زیاد از حرارتی نیرومند و یا از بخاراتی که از معده در هنگام خوردن غذاهای پر بخار بلند میگردد پیدا میشود،مثلا نوشیدن دوغ شور سبب نوشیدن آب زیاد است یا اینکه ممکن است خلط تندی در فم معده گرد آمده باشد؛اما گاه میل بنوشیدن
نوشابه های غیر معمول پیدا میشود که در اثر پیدا شدن خلطهای غیر طبیعی درفم معده است و طبیعتا هر خلطی خواهان ضد خود است تا وقتیکه دفع شود.
2-خواب و بیداری:...........

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageچگونگی ترکیب داروها برای خاصیت درمانی بیشتر

چگونگی ترکیب داروها برای خاصیت درمانی بیشتر

بدانکه خداوند انسان را از طبایع و خلطها (مزاجها) و ارکانی خلق کرده و همه اینها را در هر یک از افراد مردم اما با اختلافی از جهت اندازه و چگونگی آن قرار داده که در آب و هواها و نیز زمانهای مختلف متفاوت است. سبب این گوناگونی اختلاف در نسبت مبادی عالی و تعلقها و تدبیرها حالات آنها است به همین جهت انسانها در طبیعت و مزاجها ی خود با یکدیگر متفاوت میباشند، بنابراین اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید بنا به این اختلافات عوارض گوناگونی خواهد داشت کما این که دو انسان که از تمام جهات در صفات ظاهری یکسان باشند وجود ندارد به همین منوال هیچ دو انسانی که از تمام جهات باطنی با هم یکسان باشند وجود ندارد. بنابراین در دو نفر بیماری همانندی که از هر جهت شبیه هم باشند نمی توان یافت کرد بلکه یک بیماری نیز در یک نفر در دو وقت مثل هم و مانند دفعه قبل نیست . پس دارویی که در وقتی پزشکی ترکیب کرده برای شخص دیگر و در زمان دیگر به همان اندازه سودمند نیست. بلکه لازم است در هر زمان و برای هر شخص دارویی ویژه آن بیمار ( بر اساس مزاج و ...) ترکیب شود. از این رو پزشکی دارویی خاص را برای بیماری تجویز کرده و آن دارو نیز بسیار مفید افتاده ولی همان دارو با همان شرایط ترکیب برای بیماری دیگر خیلی مفید نبوده و از این جهت است که مکان بکار بردن داروها تفاوت دارد و در جایی مفید واقع میشود و در جایی نه. پس روشن میگردد که نسخه هایی که در کتب طبی و داروسازی وجود دارد فایده ی چندانی ندارد الا انکه اشخاصی که دانش متوسطی دارند از آن دستورات پیروی کنند و از آنها آگاهی یابند و آنها که دانش بیشتری دارند از آنها آگاهی یابند و بنا به زمان و مکان و بیمار و ... در آنها تغییر دهند و بعد انها را ترکیب کنند. این مسئله نیز بسیار مهم است که ترکیب دارو کار بسیار ظریفی است و شناختن گیاهان و مفردات برای ترکیب دارو کافی نیست چه بسا این که چند گیاه که به تنهایی هر یک شفا باشد ولی بعد از ترکیب خواص انها تغییر کرده و تبدیل به سم شوند و این مطلب از دید هیچ کس پوشیده نیست. بنابراین ارزش مطالب راجع به داروهایی که پیش از این ترکیب و از نظر حصول اطمینان دارو آزمایش شده بسیار زیاد است ولی پزشک باید بنا به نیاز باید در ترکیب آن دارو چیزی کم و یا زیاد کند و آنرا پس از ازمایش برای بیمار خاص با بیماری خاص تجویز کند. اینک به مواردی که باید در ترکیب دارو در نظر داشت را میپردازیم : بیماری یا بسیط است یا مرکب ، مخصوص به یک اندام است یا چند عضو ، اندامهایی که بیمارند ، نیرومند اند یا ضعیف ، بیماری موافق زمان و مکان ، سن و مزاج بیمار است مثلا بیماری مرحقه در تابستان و گرمسیر و نزد جوانها و نیز صفرایی ها یا با همه انها و یا تعدادی از انها مخالف است. وظیفه پزشک این است که به تمام این موارد توجه کند و به همین دلیل اگر دارویی را که برای بیماری یک اندام برگزیده باید به اندازه همان اندام باشد نه بیشتر و نه کمتر ، اگر اندام کم نیرو باشد به آن چیزی اضافه کند که قدرت اندام را زیاد کند اگر دارو برای اندامی زیانی داشته باشد باید چیزی به آن بیفزاید که آن عارضه را برطرف کند، اگر بیمار کم توان و ضعیف یا کم سن و سال باشد خوراک دارو را برای او به اندازه حد اقل خوراک دارو و اگر نیروی متعادلی داشته باشد باید خوراک دارو به اندازه خوراک واقعی در نسخه باشد ولی اگر بیمار از نظر جسته و قدرت نسبت به افراد عادی برتری داشت باید خوراک دارو بیش از اندازه خوراک در نسخه اصلی تجویز شود اگر بیماری ترکیبی از چند درد باشد باید داروهای مفید برای آن دردها را نیز به دارو بیافزاید و نیز باید دقت کند که داروها با هم اختلافی نداشته باشند و نیز دقت کند که ممکن است دارویی که برای یک بیماری خوب است ممکن است همان گیاه برای بیماری دیگز مضر باشد پس باید از گیاه مشابه ای دیگر برای درمان بیماری در ترکیب استفاده کند. و طبیب باید برای هر بیماری گیاه مخصوص به آن را استفاده کند مثلا هر صفرا بری برای هر صفرایی مفید نیست و به همین منوال برای هر خلطی و مرضی باید گیاه مخصوص آن را بکار برد مثلا صفرای مغز با فلان گیاه زایل میشود ولی اگر صفرا در معده یا کبد یا ... باشد باید گیاهی دیگر بکار برد گاهی این اشتباه ممکن است برای افراد پیش اید که گاه از تاثیر دارو کم میشود و گاه بی تاثیر میشود و گاه ممکن است که بیماری را قوی کند .برای ریشه کن کردن بیماری باید ترتیب انچه برای درمان بیماری مفید است را بکار برد یعنی اول باید از باز کننده ها استفاده کرد و بعد باید منضج و سپس مسهل یا ادرار آورها را تجویز کرد و بعد به گرفتن خون و پس از آن به ضعیف کردن ماده بیماری و خارج کردن آن از بدن بیمار باید پرداخت.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageمقایسه داروهای گیاهی و شیمیایی

مقایسه داروهای گیاهی و شیمیایی

برخی معتقد به خواص درمانی برای گیاهان داروئی نبوده یا در مورد آن اظهار تردید می‌‌کنند. بیشتر مردم به هنگام بیماری به سوی داروهای شیمیایی روی می‌‌آورند که در اینجا این مسئله مطرح می‌‌گردد که، آیا داروهای گیاهی بهترند یا داروهای شیمیایی؟ پاسخ اول : تردید در مورد اثربخشی گیاهان داروئی از آنجا ناشی می‌‌گردد که نحوه آماده سازی داروهای گیاهی و تحویل آنها به مردم به نحو صحیح انجام نمی‌گیرد و در نتیجه خواص درمانی گیاه از بین رفته و یا تقلیل می‌‌یابد که این امر موجب عدم تأثیر گیاه در درمان بیماری می‌‌گردد. از مواردی که باعث کاهش اثر بخشی گیاه می‌‌گردد: - کشت در زمینی که از نظر مواد خاص مورد نیاز گیاه، دچار کمبود باشد. - عدم مبارزه صحیح با آفات و بیماریهای گیاهان داروئی کشت شده که بعضاً، باعث کاهش مواد مؤثر گیاه یا تغییر نسبت ترکیبات مفید گیاه می‌‌گردند. - رعایت نکردن زمان مناسب برداشت (برحسب وضعیت هوا و ساعات روز) - خشک کردن گیاه در شرایط نامناسب (از نظر درجه حرارت- مدت زمان خشک کردن یا سرعت خشک کردن و?) - عدم نگهداری صحیح و بسته بندی مناسب (فرارّ بودن برخی ترکیبات - آلودگی گیاه برداشت شده به قارچ یا باکتری و?) - تقلبات داروئی (بعضاً بطور عمدی یا غیر عمد گیاهی به‌عنوان گیاه دیگر به صرف داشتن ظاهر مشابه فروخته می‌‌شود و این مسأله علاوه بر اینکه در سطح گونه گیاهی- به فراوانی - اتفاق می‌‌افتد بعضاً در حد جنس گیاه نیز صورت می‌‌گیرد) پاسخ دوم : داروهای شیمیایی از برخی جهات نسبت به داروهای گیاهی برتری دارند ولی مصرف طولانی و یا در برخی موارد مصرف مقطعی این داروها می‌‌تواند عوارض جانبی برجای گذارد که بعضاً، از خود بیماری نیز خطرناک ترهستند. همچنین استفاده مداوم، بی رویه و نادرست داروهای شیمیایی باعث ایجاد میکروبهای بسیار مقاوم شده که داروهای شیمیایی بر روی آنها بی تأثیر بوده و یا کم اثرند و در نتیجه بیماران باید به سوی آنتی بیوتیکها و داروهای قوی تری که هر روز با نامهای جدید ارائه می‌‌گردند، روی آورند. در پایان ما شما را به امتحان کردن داروهای گیاهی دعوت میکنیم و به شما اطمینان میدهیم که داروهای گیاهی علاوه بر اینکه تاثیرات مثبت فراوانی دارند هیچ ضرر و عارضه ای را نیز در پی نخواهند داشت.

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this pageیرقان (زردی)(Icterus و jaundice)

یرقان (زردی)(Icterus و jaundice)

 

نشانی یرقان زرد ، زردی چشم و بدن است و در گاهی مواقع بستر و لباسهای بیمار زرد میشود ،پیشاب بیمار مبتلا به یرقان زرد غلیظ و قرمز مایل به سیاه و مدفوعش به شدت زرد است و گاهی رنگ ادرار و مدفوع به سفیدی میگراید. این بیماری گاهی با تب و گاهی بودن تب است برای درمانش بعد از رفع سبب یعنی آماسها (ورمها) و گرفتگیها و ... باید نخست به پاکسازی پرداخت و داروهای مناسب که عبارتند از نقوع مربع ، تبد معدنی ، آب پنیر همراه با سکنجبین،سقمونیا انتیمون (البته اگر بیمار تب داشته باشد سقمونیا نباید مصرف شود) به بیمار بدهند . به این ترتیب بیماری بهبود می یابد

فروتل
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 129
بازدید هفته : 198
بازدید ماه : 198
بازدید کل : 47364
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مسایل جنسی و زناشویی